سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تصویری از هنر مردم

 

پوستری به مقصد تل آویو:

در یک روز مانده به پایان دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی یک اتفاق خیلی ویژه و با ابعاد بین‌المللی رخ داد. از پوستری تحت عنوان «بشنو اسرائیل» توسط غرفه نهضت مردمی پوستر انقلاب رونمایی شد که در آن پیامی با چهار زبان عبری، عربی، فرانسوی و انگلیسی برای عموم مردم در سطح بین‌المللی درج شده است.
این پوستر که از روز دوم نمایشگاه پروسه تولید آن کلید خورد حاصل دست‌نوشته‌های بیش از 200 نفر از مردم عادی بازدیدکننده از نمایشگاه است. 200 نفری که هر کدام از آنها یک جمله عبری را با ماژیک بر روی بنر بزرگی نوشتند و یک روز قبل از رونمایی پوستر نهایی، استاد مسعود نجابتی با تبدیل دست‌نوشته‌های آنها به فرمت نهایی، پوستر «بشنو اسرائیل» را آماده ارسال به اقصی‌نقاط دنیا نمود.
حالا دیگر نوبت به اصحاب رسانه و مردم عادی است که با انتشار این پوستر در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت هجمه‌ای همه جانبه را به سوی صهیونیست‌های کودک‌کش گسیل دارند و به وظیفه انسانی خودشان عمل کنند.

گزارش تصویری و خبر


لینک دانلود پوستر با کیفیت بالا به زبان عبری، عربی، انگلیسی:

http://poster88.persiangig.com/sit%201.JPG

لینک دانلود پوستر با کیفیت متوسط به زبان عبری، عربی، انگلیسی:

http://poster88.persiangig.com/sit%201%20s.jpg

لینک دانلود پوستر با کیفیت بالا به زبان عبری، عربی، فرانسوی:

http://poster88.persiangig.com/sit%202.jpg

لینک دانلود پوستر با کیفیت متوسط به زبان عبری، عربی، فرانسوی:

http://poster88.persiangig.com/sit%202%20s.jpg

لینک دانلود کلیپ رونمایی:

http://www.mohtavanashr.com/poster/poster.mp4

 

 

و چند خط توضیح:

برای نهضت مردمی پوستر انقلاب دو چیز مهم است مردمی بودن گرافیک و کار گروهی. در واقع این پوستر که در آن بیش از 200 نفر مشارکت کرده اند، نماد اهمیتی است که نهضت به مردم و نقش آنان در گرافیک انقلاب می دهد. همچنین نشان دهنده ی اهتمام این نهضت به کار گروهی است.
این پوستر توسط استاد مسعود نجابتی یک شبه لی‌آوت شد و طراحان باید از استاد، درس اقدام به موقع و واکنش سریع و صحیح در موارد لزوم را بیاموزند.
این پوستر که یک پوستر تایپوگرافی است، برای مخاطب غیر ایرانی طراح شده و از همین رو استاد نگاهی متفاوت و کاملا پیشرو به خلق آن داشته است. انتخاب رنگ های فام و هشدار دهنده یکی از همین ویژگی هاست.
انتخاب بافت کاغذ کهن برای زمینه و موتیف های تزئینی پیرامون حرف اول و بزرگ متن انگلیسی، بیشتر مخاطب را به یاد کتب مقدس و صفحه آرایی های آن می اندازد.
از همه مهمتر این که استاد به دستخط مردم استناد کرده و به آن احترام گذاشته است. این دستخط ها تبدیل به پس زمینه نشده بلکه ماهیت اصلی پوستر را تشکیل داده است. به عنوان مثال اگر سلیقه ی مردم اقتضا کرده تا دور نوشته ای خود کادری ترسیم کنند، همان کادرها توسط طراح رنگ گرفته و رسمیت یافته است. و یا هرجا پوستر نیاز به رنگ داشته است، برای آن، از ظرفیت های خط نوشته ی مردم به خوبی استفاده شده است. به عبارت دیگر استاد نجابتی سعی کرده اند تا انرژی نهفته در انبوه نوشته های مردم را استخراج کرده و به نمایش بگذارد.


نوشته شده در پنج شنبه 93/6/13ساعت 9:3 صبح توسط محمدرضامیری نظرات ( )